Elävöitä brändisi houkuttelevalla kuvituksella
Yhteen kuvitukseen voidaan tiivistää valtava määrä tietoa, mikä tekee visuaalisesta viestinnästä nopeampaa ja antaa sille myös persoonallisen leiman.
Lue koko artikkeliHurryn blogi käsittelee markkinoinnin ajankohtaisia asioita sekä kurkistaa verhon taakse miten luovat lopputuotokset syntyvät. Kirjoittajina toimivat Hurryn henkilöstö ja blogissa puhutaan laajasti markkinoinnin teemoista, kuten mainonnasta, luovuudesta, palvelumuotoilusta sekä ihan vaan mainostoimiston arjesta.
Yhteen kuvitukseen voidaan tiivistää valtava määrä tietoa, mikä tekee visuaalisesta viestinnästä nopeampaa ja antaa sille myös persoonallisen leiman.
Lue koko artikkeliOlet varmasti törmännyt joulu-tammikuussa digimainoksiin, joissa kehotetaan lataamaan ”markkinoinnin vuosikello” tai ”maksuton vuosikellopohja”. Oletko koskaan ladannut sellaista? Tyhjä pohja voi olla käytännöllinen työkalu, mutta tässä kirjoituksessa keskitymme sen sijaan sisältöön. Mitä markkinoinnin vuosikellossa pitää olla, ja mitä hyötyä siitä on?
Voit kehittää markkinointiasi ja myyntiäsi yllättävän paljon muuttamatta oleellisesti nykyisiä toimintamallejasi. Markkinoinnissa on olemassa muutama nyrkkisääntö, jotka sisäistämällä sitoutat asiakkaitasi ja tehostat myyntiäsi.
Joskus ammattilainen törmää arjessaan kilpailijoidensa töihin, jotka aiheuttavat vahvan tunnereaktion: ”tuon minä olisin halunnut tehdä”. Arkkitehdille se voi olla joku upea rakennus ja muusikolle hieno sävellys. No, mainosmiehelle se on tietenkin mainos. Ja minulle kolahti kesällä Markku-liiton Luovutusvoittajat-niminen verenluovutuskampanja niin lujaa, että haluan esitellä sen sinullekin.
Oletpa sitten yksinyrittäjä, pörssiyrityksen brändinvartija, oman henkilöbrändisi kehittäjä tai teet työtä brändin edistämiseksi jossain muussa roolissa, tämä artikkeli on sinulle. Testaa, tunnistatko itsesi näistä ominaisuuksista, vai löytyykö jollain osa-alueella kehitettävää.
Tarinallistaminen on tehokas markkinointiviestinnän menetelmä, jolla taitava markkinoija luo yhteyden kohderyhmiinsä tunteiden kautta. Tarinallistamisen keinoin erotut kilpailijoistasi ja herätät mielenkiintoa tuotteisiisi tai palveluihisi.
Aika Inhottava vai Aika Ihmeellinen? Tekoäly eli AI mullistaa työelämää ja elämää ylipäätään. Jo nyt tekoäly nähdään niin kutsuttuna neljäntenä teollisena vallankumouksena. Tekoälyä hypetetään ja kauhistellaan joka puolella, joten mitä siitä vielä sanoisi? Mörkö vai mahdollisuus – siitä sain idean. Kysytään tekoälyltä itseltään!
Työvoimapula on kasvava ilmiö, joka koskettaa jo suurta osaa yrityksistä. Erityisesti kasvukeskuksista syrjässä sijaitsevilla työpaikoilla ja epämuodikkaina pidetyillä aloilla tekee tiukkaa. Lisäksi väki vähenee ja väestö vanhenee. Rekrymarkkinointi on yksi keino hankkia uusia käsipareja sorvin ääreen, mutta suurikaan mediapanos ei auta, jos viesti on väärä tai väärin kohdennettu.