Hurryn blogi käsittelee markkinoinnin ajankohtaisia asioita sekä kurkistaa verhon taakse miten luovat lopputuotokset syntyvät. Kirjoittajina toimivat Hurryn henkilöstö ja blogissa puhutaan laajasti markkinoinnin teemoista, kuten mainonnasta, luovuudesta, palvelumuotoilusta sekä ihan vaan mainostoimiston arjesta.
Markkinoinnin vuosikello
Olet varmasti törmännyt joulu-tammikuussa digimainoksiin, joissa kehotetaan lataamaan ”markkinoinnin vuosikello” tai ”maksuton vuosikellopohja”. Oletko koskaan ladannut sellaista? Tyhjä pohja voi olla käytännöllinen työkalu, mutta tässä kirjoituksessa keskitymme sen sijaan sisältöön. Mitä markkinoinnin vuosikellossa pitää olla, ja mitä hyötyä siitä on?
5 vinkkiä myyntiä lisäävään markkinointiin
Voit kehittää markkinointiasi ja myyntiäsi yllättävän paljon muuttamatta oleellisesti nykyisiä toimintamallejasi. Markkinoinnissa on olemassa muutama nyrkkisääntö, jotka sisäistämällä sitoutat asiakkaitasi ja tehostat myyntiäsi.
Kampanja, jonka olisin halunnut suunnitella
Joskus ammattilainen törmää arjessaan kilpailijoidensa töihin, jotka aiheuttavat vahvan tunnereaktion: ”tuon minä olisin halunnut tehdä”. Arkkitehdille se voi olla joku upea rakennus ja muusikolle hieno sävellys. No, mainosmiehelle se on tietenkin mainos. Ja minulle kolahti kesällä Markku-liiton Luovutusvoittajat-niminen verenluovutuskampanja niin lujaa, että haluan esitellä sen sinullekin.
Brändääjän 5 tärkeintä ominaisuutta
Oletpa sitten yksinyrittäjä, pörssiyrityksen brändinvartija, oman henkilöbrändisi kehittäjä tai teet työtä brändin edistämiseksi jossain muussa roolissa, tämä artikkeli on sinulle. Testaa, tunnistatko itsesi näistä ominaisuuksista, vai löytyykö jollain osa-alueella kehitettävää.
Tarinallistaminen
Tarinallistaminen on tehokas markkinointiviestinnän menetelmä, jolla taitava markkinoija luo yhteyden kohderyhmiinsä tunteiden kautta. Tarinallistamisen keinoin erotut kilpailijoistasi ja herätät mielenkiintoa tuotteisiisi tai palveluihisi.
Haastattelussa tekoäly, osa 1
Aika Inhottava vai Aika Ihmeellinen? Tekoäly eli AI mullistaa työelämää ja elämää ylipäätään. Jo nyt tekoäly nähdään niin kutsuttuna neljäntenä teollisena vallankumouksena. Tekoälyä hypetetään ja kauhistellaan joka puolella, joten mitä siitä vielä sanoisi? Mörkö vai mahdollisuus – siitä sain idean. Kysytään tekoälyltä itseltään!
Asiakaskokemuksen anatomia
Rekrymarkkinointi – lääkettä työvoimapulaan
Työvoimapula on kasvava ilmiö, joka koskettaa jo suurta osaa yrityksistä. Erityisesti kasvukeskuksista syrjässä sijaitsevilla työpaikoilla ja epämuodikkaina pidetyillä aloilla tekee tiukkaa. Lisäksi väki vähenee ja väestö vanhenee. Rekrymarkkinointi on yksi keino hankkia uusia käsipareja sorvin ääreen, mutta suurikaan mediapanos ei auta, jos viesti on väärä tai väärin kohdennettu.
Brändisuunnittelu – voiko pelkällä maalaisjärjellä rakentaa menestyvän brändin?
Brändi on tunne, joka muodostuu asiakkaan mieleen palvelun ja tuotteen synnyttämän kokemuksen tuloksena. Brändi on yrityksesi tärkein omaisuus, siksi sen kehittämiseen ja johtamiseen kannattaa nähdä vaivaa.