Kampanja, jonka olisin halunnut suunnitella
Joskus ammattilainen törmää arjessaan kilpailijoidensa töihin, jotka aiheuttavat vahvan tunnereaktion: ”tuon minä olisin halunnut tehdä”. Arkkitehdille se voi olla joku upea rakennus ja muusikolle hieno sävellys. No, mainosmiehelle se on tietenkin mainos. Ja minulle kolahti kesällä Markku-liiton Luovutusvoittajat-niminen verenluovutuskampanja niin lujaa, että haluan esitellä sen sinullekin.
Anna veresi kiertää, Suomen mies!
Luovutusvoittajat on Markku-liiton ideoima, kilpailun muotoon rakennettu verenluovutuskampanja. Tavoite on auttaa SPR Veripalvelua innostamalla lisää miehiä verenluovuttajiksi. Kampanja alkoi Markun päivänä 25.4. Viimeinen luovutuspäivä on 23.10.2023.
Luovutusvoittajat-kisaan kutsutut ovat
Juha (n. 45 100 Juhaa)
Timo (n. 45 000)
Matti (n. 43 500)
Kari (n. 40 600)
Mikko (n. 38 800)
Jari (n. 38 100)
Antti (n. 38 100)
Jukka (n. 34 300)
Mika (n. 33 700)
Markku (n. 33 300)
Pekka (n. 32 600)
Jos näet oman nimesi listalla, käärithän hihasi!
Tulostilanne 13.8.2023, TOP 3
1. Juha (210 luovutuskäyntiä)
2. Timo (189 luovutuskäyntiä)
3. Markku (156 luovutuskäyntiä)
Katso video
Plussat:
+ hyvä tarkoitus
+ hienosti verbalisoitu
+ yllättävä ja osallistava
Miinukset:
– poissulkeva: Janne ei voi osallistua
Katso lisää:
Janne Koskivuori
Kirjoittaja on mainostoimisto Hurryn copywriter. Janne sukkuloi faktojen, myyttien ja luovuuden maailmassa siivilöiden tietotulvasta ja taustamelusta napakoita kiteytyksiä ja tenhoavia tarinoita. Inspiraatiota Janne hakee luonnosta, liikunnasta, kirjallisuudesta, elokuvista ja tarinallisista videopeleistä.