Referenssitarinoita

300 hyvää tekoa -kampanja

Pohjois-Karjalan maakuntaliitto halusi järjestää hyvien tekojen talkoot maakunnan 300-vuotisjuhlan kunniaksi. Kampanjan tarkoituksena oli saada pohjoiskarjalaiset tekemään hyviä tekoja toisilleen ja näin levittämään hyvää mieltä koko maakuntaan. Kampanjan idea oli siis jo valmiina, mutta apuja kaivattiin asian esille tuomisessa.

Valmiiseen ideaan on helppo tarttua, varsinkin jos idean tarkoitusperät ovat näinkin hyvät. Lisäksi kun hurrylaisista useampikin edustaa Pohjois-Karjalaa, niin mieluusti tuota hyppää mukaan kampanjaan jo suunnitteluvaiheessa.

Hyvä työ – hyvä myö

Kampanjailmeestä tehtiin positiivinen ihmisten kautta. Kuvissa haluttiin korostaa sitä ajatusta, että kampanjaan voi osallistua ihan kaikki ja ihan jokaiseen voi oman hyvän tekonsa kohdistaa. Tätä samaa ideaa tuotiin esille myös tekstin välityksellä, jossa kerrottiin miten pienilläkin teoilla voi tuoda hyvää mieltä toiselle. Värimaailmassa keskeisessä roolissa oli maakunnalle ominainen punainen väri, jota tukemaan käytettiin maakuntaliiton graafisia elementtejä.

Lopputuloksena syntyi verkkosivu, johon maakuntalaiset voivat kertoa kuvin tai sanoin omat hyvät tekonsa. Kampanja kestää vuoden 2021 loppuun saakka ja tavoitteena on kerätä sivulle (kampanjan nimen mukaisesti) 300 hyvää tekoa.

 

 
Minulle jotain samanlaista

Tutustu myös näihin