Referenssitarinoita

Kauppakeskus Apaja

Pelipaikoilla Kuopion torin alla sijaitseva Kauppakeskus Apaja kaipasi meiltä näkemystä markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Koska sekä asiakas että me olemme palvelumuotoiluajatteluun kallellaan, suunnittelun pohjana haluttiin käyttää asiakkaiden kokemuksia ja näkemyksiä siitä, millainen tulevaisuuden Apaja on ja miten sen tulisi viestiä.

Asiakasymmärrystä kerättiin sekä vuokralaisille että asiakkaille toteutetuilla kyselyillä.  Lisäksi havainnoimme paikan päällä Apajan tiloja ja asiakkaiden toimintaa. Havaintojen ja vastausten pohjalta löydöksiä kehitettiin vuokralaisten ja asiakkaan kanssa työpajassa, minkä pohjalta faktoihin pohjautuva, asiakkaita palveleva sekä vuokralaisten ideoita hyödyntävä markkinointisuunnitelma oli helppo toteuttaa.

Hyötyä palvelumuotoilusta ja yhteiskehittämisen menetelmistä

Koska markkinointisuunnitelma rakentuu kauppakeskuksen asiakkaiden ja vuokralaisten kokemuksiin ja toiveisiin, on lopputulos tehokas ja oikeisiin seikkoihin pureutuva. Visuaalisesti selkeä, napakka ja myös itse muokattavissa oleva suunnitelma on pitkäikäinen ja toimii erinomaisesti markkinoinnin työkaluna vuosiksi eteenpäin.

Minulle jotain samanlaista

Kauppakeskus Apaja asiakasymmärryksen kyselylomake
Tutustu myös näihin